Başarılı Bir Webinar Organizasyonu Nasıl Olmalı?

Etkİnlİk
22 Kasım 2020/Yazar: itworks!
Başarılı Bir Webinar Organizasyonu Nasıl Olmalı?

Web semineri olarak da bilinen webinar’lar, genellikle belli bir eğitim veya sosyal yardım aracı olarak kullanılır. Genel olarak ortak özellikleri ise belirli bir ihtiyacı karşılamaya yönelik olmaları ve katılımcılarını internet üzerinden ağırlıyor olmalarıdır.

Başarılı ve dikkat çeken bir webinar içeriği oluşturmak istiyorsanız; niş alanlarda seçeceğiniz konular ve bu konulara getireceğiniz farklı yaklaşımlar işe yarayacaktır. Ayrıca semineriniz ile ilgili tanınan isimleri web seminerine davet etmek, onlardan görüş ve fikirler almak izleyicilerin oldukça hoşuna gidecektir. İçeriğinize buna yönelik röportaj veya soru-cevap gibi bölümler ekleyebilirsiniz.

Webinar Organizasyonu Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Webinar’ınızın uzun vadede profesyonel ve dikkat çekici olabilmesi için tüm bu süreçleri farklı profesyoneller ile halletmelisiniz. Örneğin; Web semineri yazılımı, etkinlik kaydı, sorun giderme ve diğer ayrıntılar hakkında endişelenmek, sunum yapan kişinin ilgi çekici bir sunum yapma yeteneğini azaltır. Dolayısıyla moderatör veya sunucu bu detaylar ile ilgilenen birisi olmamalıdır.

Toplantının Yönetimi

Mutlaka en az bir toplantı sahibi veya moderatörünüz olsun. Bir veya daha fazla konuşmacının web seminerinize katılmasını sağlamak sohbeti gerçekten canlandırabilir, ancak tartışmayı yönetecek kimse atanmazsa bu görüşme içinden çıkılamayacak noktalara da gelebilir. Webinar organizasyonu açısından en önemli noktalardan biri, düzenlenen etkinliğin başarımıdır. Bu başarım da ancak iyi bir yönetici ile sağlanabilir.

image.jpeg

Zamanlama

Zamanlama canlı bir konferansta en önemli şeylerden birisidir. Eğer katılımcılarınıza vadedilen zamandan çok daha azını veya çok daha fazlasını sunarsanız bu güven kırıcı olabilir. Bu sebeple zamanlamayı önceden oluşturduğunuz bir çizelge üzerinden yürütmeniz oldukça önemlidir.

image.jpeg

Katılımcı Oranları

Tüm konferanslarda olduğu gibi web konferanslarında da beklenen katılımcıların hepsi ilk webinar’a katılım göstermeyebilir. Bu durum sizin canınızı sıkmamalı. Bu noktada önemli olan bunu kişisel algılamamak ve bir sonraki seansınıza gelmeleri için elinizden geleni yapmaya devam etmektir.

image.jpeg

Webinar ile Hedeflenenler

Webinar’lar ile genellikle daha fazla trafik, marka bilinci ve etkileşim oluşturmak istenir. Ve webinar bunun için en doğru araçlardan birisidir. Örneğin; Katılımcılar bir web seminerine kayıt olduklarında, bunu e-posta adreslerini kullanarak yapmaları gerekir. İnsanlar karşılığında değer elde edeceklerini bilirlerse bunu memnuniyetle yapacaklardır.

iletisim.png

Organizasyon Ajansları Nasıl Çalışır?

Organizasyon ajansları hedeflenen organizasyonların başarılı olmaları için gerekli kombinasyonu göze ve akla hitap ederek sunarlar. Organizasyonların öncesinde, sırasında ve sonrasında faaliyet gösterebilen ajanslar bu bölümleri kendi aralarında ayırabilirler.

image.jpeg

Ajanslar etkinliğin özelliğine de ayrılabilir. Böylece her bir etkinlik tipinde uzmanlaşmış olurlar ve sundukları hizmetleri özelleştirirler.

Online lansman hakkında fikir sahibi olmak için: Online Lansman Nedir?

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.