Etkinlik Planlaması Planı Nasıl Yapılır?

Etkİnlİk
2 Aralık 2021/Yazar: itworks!
Etkinlik Planlaması Planı Nasıl Yapılır?

Etkinlik Pazarlaması ya da İngilizce olarak Event Marketing, marka ile hedef kitleyi aynı platform üzerinde yüz yüze buluşturarak, hedef kitle ile marka arasında etkili bir iletişim kurmayı amaçlar. Etkinlik pazarlaması ile markalar, hedef kitlesi üzerinde olumlu imaj yaratmayı amaçlar. Etkinlik planlaması da pazarlama öncesi büyük önem taşır.

Etkinlik pazarlaması, markaların potansiyel müşterilerine ulaşabilmeleri adına son dönemlerde sık sık kullandığı yöntemlerden biridir. Etkinlik pazarlaması ile markalar, potansiyel müşterileri ile birebir iletişime geçme şansı yakaladığı için etkinliğin planlanması oldukça dikkat edilmesi gereken bir husustur. Etkinlik planlaması planı ile hedefine ulaşan bir etkinlik, markaların gözle görülür bir şekilde olumlu yönde ilerlemesini sağladığı için bu konu hakkında sık sık “Etkinlik Planlaması Planı Nasıl Yapılır?” sorusu soruluyor.

Bu yazımızda sizler için Etkinlik Planlaması Planı nasıl yapılır konusuna değineceğiz.

Ön Duyuru ile Hedef Kitlenizi Meraklandırın

image.jpeg

Etkinlik planlaması planında en önemli parametre hedef kitlenizin ilgisini çekebilmektir. Hedef kitlenizi merak içinde bırakarak, etkinliğe olan katılımı artırabilirsiniz. Hedef kitlenizi merak içinde bırakmanın en önemli yolu ise Ön Duyurulardır.

Ön duyurularda etkinliğiniz ile ilgili küçük bilgiler vererek, hedef kitlenizin ilgisini çekebilirsiniz. Ayrıca ön duyuruyu etkinliğinizi gerçekleştirmeden önce yapacağınız için hedef kitleniz dışında potansiyel müşterilerinizin de ilgisini çekebilir ve böylece etkinliğinize olan ilginin artmasını sağlayabilirsiniz.

Ön duyurularda etkinlik pazarlamasının içeriği hakkında küçük bilgiler verebilir ya da ünlü bir kişi etkinlik pazarlamanıza katılacaksa, ünlü kişinin adını vererek hedef kitlenizi merak içinde bırakabilirsiniz. Başka bir seçenek ise etkinlik pazarlamanızda bazı sürprizler olabileceğini belirtmek olabilir.

Sosyal Medyayı Aktif Kullanın

image.jpeg

Günümüzde sosyal medyanın gücü hafife alınamayacak kadar büyüktür. Pek çok gelişmenin anlık olarak takip edildiği ve dakikalar içinde yüzlerce hatta binlerce kişiye sosyal medya aracılığı ile ulaştırıldığını söyleyebiliriz. Böyle bir gücü kullanmak kim istemez ki?

Sosyal medyanın bu gücünden faydalanmanın temel yolu ise fazla takipçiye ulaşılması ile mümkün olabilir. Fazla takipçiye yani aslında potansiyel müşterilerinize ulaşabilmenin yolu ise sosyal medyayı aktif kullanmaktan geçiyor.

Sosyal medyayı aktif kullanmak için Ön Duyurularınızı buralardan yapabilir ya da zaman zaman takipçileriniz için çeşitli ödüller veren çekilişler yapabilirsiniz. Bu sayede sosyal medyayı aktif kullanarak etkinlik pazarlamasını daha geniş bir kitleye ulaştırabilirsiniz.

İlginizi çekebilir: Piyasanın En Yeni Oyuncuları: Nano İnfluencerlar

Performansa Dayalı Pazarlama

image.jpeg

Performansa Dayalı Pazarlama, işletme ortaklarının ürün ve hizmetlerini reklam ve tanıtım gibi çeşitli etkinliklerinde müşterilerin eylemleri karşılığında ödüllendirildiği bir pazarlama türüdür. Etkinlik pazarlamasında sık sık kullanılan bu pazarlama türünün son zamanlarda en çok başvurulan yöntemi ise Affiliate Marketing yani Satış Ortaklığıdır.

Affiliate Marketing yöntemi ile hedef kitlenize özellikle sosyal medyalar üzerinden para kazandırabilirsiniz. Hedef kitleniz çeşitli sitelerde sizin linkinizi vererek potansiyel müşterilerinize ulaşmasına yardımcı olur ve yapılan her satıştan belli bir oranda para kazanır. Bu sayede hem müşterileriniz para kazanmış olur, hem de siz potansiyel müşterilerinize daha kolay ulaşırsınız. Bu yöntem Etkinlik Pazarlaması Planı için oldukça önemlidir.

Ücretli Reklamlara Yatırım Yapın

image.jpeg

Hedef kitlenizin dışında etkinliklerinizi daha fazla kişiye duyurmak ve katılımı artırarak, potansiyel müşterilerinize ulaşmak istiyorsanız ücretli reklamlara yatırım yapmak mantıklı bir seçenek olabilir. Her ne kadar kendi kitlenize kolay bir şekilde ulaşabilseniz de, sonuçta sizin ulaşamadığınız ve potansiyel müşteriniz olabilecek binlerce insan var.

Çeşitli siteler ya da Influencerlar ile ücretli reklam anlaşmaları yaparak etkinliklerinize katılımları artırabilirsiniz.

Bu yazımızda sizler için Etkinlik Planlaması Planı nasıl yapılabileceğine dair tüyolar verdik. Etkinlik planlaması planı oldukça önemli olduğu için profesyonel ekiplerce düzenlemelidir. Bu yüzden daha fazla bilgi almak için sitemizde bulunan iletişim kanalları aracılığı ile bizimle iletişime geçebilirsiniz. Profesyonel ekiplerimiz ile sizler için en iyi Etkinlik Planlaması Planını hazırlayacağımıza emin olabilirsiniz.



 

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.