Bir sistem ki, gözlemleyebiliyor, gözlemler doğrultusunda akıllı algoritmalar ve tepkiler geliştirebiliyor, topladığı bilgi ve verileri yineleyerek kendilerini gerçekleştirebiliyor ve adeta insan zekasını taklit edebiliyor. Konumuz: YAPAY ZEKA.
Yapay zeka (Artificial Intelligence, AI) bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz robotlardan, insan gibi hareket eden sistemlerden çok daha fazlası. Nasıl çocukken konuşmayı kelimeleri tekrarlayarak öğrendiysek ya da elimizi yakan ütüye, ocağa dokunulmaması gerektiğini elleyerek öğrendiysek, yapay zeka da büyük ölçekli verileri yineleme, en iyi sonuç, etkililik gibi parametrelerle birleştirerek otomatik olarak öğrenir.
Yapay zeka her yerde, hayatımızın içinde. Farklı sektörlerde kullanımı daha yaygın olmakla birlikte pazarlama ve halkla ilişkiler fonksiyonlarında da süreçlerin optimizasyonu, kişiselleştirilmesi ve müşteri memnuniyetinin artırılması açısından anlamlı kullanım örnekleri mevcuttur.
Yapay zekâ araçları; planlama sürecini ve süresini kısaltmak, katılımcı deneyimini arttırmak ve etkinlik sonrası veri toplama becerisini bir üst seviyeye taşımak suretiyle etkinlik yönetiminin verimliliğini arttırabilmektedir. Etkinlik yönetiminde temelde yapay zeka şu faydaları yaratacaktır:
• Otomasyonun getirdiği kolaylıklarla kayıt işlevlerinde hız kazanmak
• Etkinlik programlarının akışını görüntülemek
• Sohbet özellikleri ile geri bildirim vermek
• Görüntülenebilir sunumlara erişebilmek ve etkinlik sonrası yapılan geri bildirimleri takip etmek
Peki yapay zekâ etkinlik sektörünün hangi alanlarını etkiliyor?
Katılımcıların Belirlenmesi
AI teknolojisi, aynı ilgi alanlarını paylaşan, markanın özellikleriyle uyumlu ve kendi kullanıcısı / takipçisinin yarattığı içeriklere uygun sektör içinde uyumlu hedeflere sahip olan katılımcıların listelenmesinde katkı sağlar. Ayrıca pazarlama mesajlarının uyarlanmasına, düzenlenen oturum türlerinin ayarlanmasına, daha anlamlı konuşmaların teşvik edilmesine ve hatta bağlantı kurmak için benzer düşünen kişilerin kişiselleştirilmiş listelerinin oluşturulmasına olanak tanır. Örneğin, Google düzenlediği online eğitimlerde e-posta otomasyonunu kullanmakta, bu sayede katılımcıların e-posta adresleri gibi bilgileri kendi veritabanında saklayarak katılımcıların sektörlerini gelecek aktiviteleri ve başka markaların da bu bilgilere ulaşarak kendi yapacakları etkinlik için davet listesi çıkarmalarında yardımcı
olmaktadır. Bu nedenle, doğru kişilerin birbirleriyle konuştuğundan ve bağlandığından emin olmak için bir tür arabulucu yazılım kullanılarak bir kitle oluşturmak mümkün olmaktadır.
Chatbot
Chatbot (sohbet motorları) katılımcıların etkinlik öncesi ve sonrası sanal ortamda soru sorup sohbet edebileceği bir konuşma aracıdır. ‘’Sıkça Sorulan Sorular’’dan daha sezgisel bilgi verir ve kişiselleştirilmiş bilgiye ulaşmanın en hızlı yollarından biri haline gelmektedir. Etkinlik sırasında ve sonrasında katılımcıların ne düşündüklerini ve beklentilerinin karşılandığını önceden hazırlanmış soruların ‘’chatbot’’ üzerinden cevaplandırılması ile geri bildirim almak hızlandı. Bununla beraber misafir kaydı, koltuk rezervasyonu, yemek seçimleri veya bilet satışı gibi tüm işlevleri yerine getirecek durumdadır. Yakında chatbot’lar etkinlik akışını analiz edebilecek, sosyal kanallardan yorum ve paylaşım yapabilecek.
Dijital Deneyimler
COVID döneminde dijital çağın önlenemez ve mecburi yükselişinin bir göstergesi olarak şirketler uzaktan çalışma düzenlemesi getirmişti. Dijital ortamlarda yapılan toplantılar ile yaratılan sanal ortam bir dönem bildiğimiz tek gerçekliğimiz olmuştu. Ekran üzerinden yapılan etkinlikler, paylaşılan toplantı linkleri ile insan dokunuşu korunmaya çalışıldı, şirket kültürünün sürdürülebilmesi için iç iletişimi destekleyen oyunlar ve paylaşımlar yapıldı. Dijital ortamda sosyal alanda bulunma ve hissettirme amacı ile tasarlanan UI (user interference) sayesinde ‘’uzakta ama yakında’’ algısı oluşmuş olsa da insanın sosyal bir canlı olduğu ve fiziki etkinliklerde bulunma isteği gerçeğini değiştirmedi. Markaların her duruma adaptasyon gösterip iç ve dış iletişim ile marka kişiliğine uygun konsept ve influencer’la görünür olma çabası ve etkinlik organizasyonları markalar için vazgeçilmez bir promosyon aracı olarak yerini korudu. Gerçek dünyadaki insanın yerini sanal ortamlardaki avatarları aldı. Meta’nın yaptığı atılımlarla Wii’deki gibi kişinin kendi Mii’sini, yani avatarını oluşturup, dijital ortamda boy gösterip etkinlik deneyimini yaşamış olması yapay zekanın getirdiği farklı bir bakışın sembolü haline geldi. İş Bankası, Turkcell, Doğtaş ve Vestel öncü olan Türk markalar da bu akıma katıldı. Daha birçok markanın bu iletişim kanalını verdiği servisi veya ürünü yaratıcı bir şekilde pazarlayacaktır.
Güvenlik
Bir etkinlikte en önemli faktörlerden biri güvenlik ve güvenli bir etkinlik deneyimi yaşatmaktır. Etkinliklerin kapsamı, katılımcı sayısı, bütçesi, beklenen güvenlik değişkenlerini ve bütçesini de belirler. Influencer ve ünlülerin ağırlıklı olarak katıldığı (lüks marka) lansmanlarda güvenlik uzmanlarının görevlendirilmesinin yanı sıra gelişmiş güvenlik teknolojilerinden yararlanarak olası risklerin azaltılması önemli bir önlem olduğu kadar verimliliği de arttıran bir fırsat olarak değerlendirilmelidir. Yapay zeka, etkinlik mekanının etrafındaki bazı alanlara yalnızca belirli insan grupları için izin verilen izinleri işleyerek, katılımcıları filtrelemek suretiyle gerçekleşen etkinlikte çıkabilecek karışıklıklara engel olacaktır.
Yapay zekanın ölçtüğü parametrelerle kitleye uygun katılımcı listesi, geri bildirim sistemi ile daha interaktif kullanım, etkinlik sırasında güvenliğin sağlanması konularında sektörde çalışan ajanslara ve diğer partilere kolaylık sağlamaktadır. Yapay zekanın etkinliklere entegre edilerek katılımcı deneyimini artırılması ile elde edilecek sonuçlar doğal olacaktır.
https://blog.pcnametag.com/smart-event-ai
https://cleproductions.com/integrating-artificial-intelligence-into-event-management/
PAYLAŞ
itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.