Fuar Organizasyonu Nasıl Yapılmalı? Yaratıcı Etkinlik Ajansı

Etkİnlİk
1 Eylül 2020/Yazar: itworks!
Fuar Organizasyonu Nasıl Yapılmalı? Yaratıcı Etkinlik Ajansı

Fuar Organizasyonu Nedir?

Fuar organizasyonu genel olarak;

  • Konusu ticaret olan ürün veya hizmetlerin,
  • Teknolojik gelişmelerin,
  • Bilgi ve yeniliklerin tanıtımının,
  • Pazar bulunabilmesinin ve bulunan pazarın satın alınabilmesinin,
  • Faaliyet gösterilen alan ile ilgili hizmet veren firmalarla geleceğe yönelik ticari ilişki kurulmasının,
  • Kurulan ticari ilişkilerin geliştirilmesinin amaçlandığı ve belirli bir takvime bağlı olarak gerçekleştirilen etkinliktir. Bu etkinliğin düzenli aralıklarla, genellikle aynı zamanlarda gerçekleştirildiğini söylemek de mümkündür.

Genel olarak fuarlar ise alıcıların ve satıcıların iş anlaşmalarını gerçekleştirmek amacı ile bir araya geldikleri organizasyonlardır. Bu organizasyonlar, zaman açısından oldukça kısıtlıdır. Bu sebeple katılım oranı yüksektir.

Okumanızı öneririz: Lansman Nedir?

Fuar Organizasyonu Çeşitleri Nelerdir?

  • Yatay (Genel) Fuarlar:

Genellikle fuarda yer alan ürünlerin veya hizmetlerin tanıtılmasını ve satılmasını temel alan bu fuar türünde tarım endüstrisi ağırlıklı olmak şartı ile her çeşit tüketim malın sergilendiğini söylemek mümkündür. Ayrıca tarım ve endüstri ürünlerinin çeşitlerinin yer aldığı da bilinmektedir.

  • Dikey (İhtisas) Fuarları:

Bu tür fuarlar, genel olarak tek konunun ağırlıkta olduğu fuarlardır. Bu fuarlarda, yalnızca fuara konu olan alanlara dair ürün ve hizmetlerin sergilenmesine izin verilmektedir.

Genel olarak ise yüksek teknolojik ürünlerin tanıtılması, tanıtılan ürünlerin transferleri ve tekrar üretilmesi, bu ürün ile ilgili olarak ticari ilişkilerin arttırılması ve ürünün satışının yapılacağı piyasanın pazar potansiyeli hakkında bilgi alınması gibi unsurlar temel alınmaktadır. İhtisas fuarları da kendi içerisinde başlıklara ayrılmaktadır. Bu başlıklar aşağıda verildiği gibidir:

  • Büyük İhtisas Fuarları: Bu tür ihtisas fuarları, yalnızca üst düzey ticaret insanlarını temel alan fuarlardır. Bu fuarlara katılım sağlayan firmaların, benzer birçok firma ile iletişim kurma imkânı elde ettiğini söylemek de mümkündür. Bu bağlamda ticari ilişkileri arttırarak firma olarak büyüme imkânı da aynı zamanda elde edilecektir.
  • Küçük İhtisas Fuarları: Genellikle perakendecilere yönelik olarak gerçekleştirilen bu fuarlar, en yaygın ticaret fuarlarıdır.

Fuar Organizasyonu Nasıl Yapılmalıdır?

Fuar organizasyonu, günlük organizasyon işleri gibi değildir. Bu organizasyonun çok daha fazla özen gösterilerek yapılmış olması gereklidir. Bunun temel nedeni, söz konusu organizasyonun belirli aralıklarla tekrarlanıyor olmasıdır.

Bir yıl düzgün yapılmayan, başarılı tamamlanamayan bir fuara sonraki yıl rağbet göstermek mümkün olmayacaktır. Bu sebeple katılımı sürekli kılmak için ekstra özen göstermek gereklidir.

image.jpeg

En Başarılı Fuar Organizasyon Örnekleri

Ele alınabilecek en başarılı fuar örneklerinin başında İzmir Enternasyonal Fuarı gelmektedir. Bu fuar, İzmir’in kurtuluş tarihi olan 9 Eylül’ü kapsayacak şekilde hazırlanan ve 10 gün süren bir fuardır. Bu fuarın ilk yapıldığı yıl yani sergilendiği ilk yıl ise 1927 yılıdır.

Fuar Nedir ve Neden Önemlidir?

Bilindiği üzere 21. yüzyıl tam anlamı ile rekabet ve ticaret yılıdır. Bu sebeple fuarlar, ciddi önem arz etmektedir. Özellikle rekabetin olması, fuarları bu denli önemli kılan temel unsurdur. Çünkü her türlü piyasada bir temel amaç lider olmaktır. Sektör lideri olmanın temel yolu ise birçok firmayı geri planda bırakmaktır.

Firmaların geri plana atılmaktan kurtulmalarının yolu ise fuarlardır. Ancak fuarların beklenen başarıyı elde edebilmeleri için profesyonel fuar organizasyon şirketleri ile anlaşmış olmak gereklidir. Bu bağlamda söz konusu şirketlerin gerçekleştirmiş oldukları fuarlardan maksimum verimi almak isteyen katılımcıların dikkat etmeleri gereken unsurlar ise aşağıda verildiği gibidir:

Stratejik Seçim Yapmak Oldukça Önemlidir!

Firmaların katıldıkları fuarlar hakkında fikir elde etmeleri mümkündür. Ancak gelecek yıl hangi fuarlara katılım sağlayacakları konusunda kolay karar verebilme imkanları yoktur. Bu, ciddi araştırmalar sonucunda karar verilebilecek bir durumdur.

Google Cloud etkinliğimizden

Bu bağlamda düzgün karar vermek isteyen fuar organizasyon firmaları, önce işletme hedeflerini belirlemeleri, sonrasında bu hedefler doğrultusunda seçim yapmaları gereklidir. Çünkü fuarlara katılmak, ücretsiz değildir. Fuarlara katılım sağlayabilmek için katılma ücreti ödemek, stant tasarına karar vermek ve bu tasarım doğrultusunda stant satın almak gereklidir. Stantta beklenecek süreyi de maliyet olarak görmek mümkündür. Doğru karar vermek oldukça önemlidir. Ayrıca fuarda görev alan kişilerin çalışma mesaisinden mahrum kalacağı da hesaba katılıp yine maliyete eklenmelidir. Yani fuarların yarattıkları maliyet tek taraflı değildir.

Hedeflerinizi Belirlediğinizden Emin Olun!

Katılım gösterilecek olan fuarın boyutunun herhangi bir önemi yoktur. Fuara katılmadan önce hedef belirlemek, her durumda zorunludur. Çünkü firmaların kendileri için “Başarı” kavramının içerisini dolduran unsurlara karar vermeleri ve bu kararlar doğrultusunda hareket etmeleri gereklidir.

Başarıyı birden fazla kavramla ilişkilendirmek mümkündür. Örneğin kimi firmalar için başarı, fuar sonrası satışların artmasıdır kimileri için satış fırsatı elde etmiş olmaktır, kimileri için ise ürünleri karşılığında aldıkları olumlu geri bildirimler başarının göstergesidir. Görüldüğü üzere başarıya alternatif birden fazla unsur vardır. Bunların hangisinin temel alınacağı ise hedeflerin belirlenmesi ile kesinleşecektir.

Fuar Belirlenirken Baz Alınması Gereken Kriter, Büyüklük Değildir!

Fuar seçimi yaparken kişileri cezp eden temel kriter, boyuttur. O büyük şehir merkezlerinde kurulan göz alıcı fuarlara katılmak herkese cazip gelmektedir. Oysa bu, belirleyici bir kriter değildir. Çünkü çok büyük fuarlara katılıp neredeyse hiçbir getiri elde etmeyen firmalar mevcuttur. Fuar seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken temel kriter, faaliyet gösterilen alan ile olan uyumdur.

Stant Tasarımı, Basit, Çekici ve Firma ile Bağlantılı Olmalıdır!

(Google Alışveriş Günleri standımızdan bir kare)

Çoğu kişinin kadrajına ilk olarak stant tasarımını aldığını söylemek mümkündür. Bu yüzden standı basit ve ilgi çekici kılmak gereklidir. Ayrıca stant tasarımı firmanın genel hizmet sektörü ile bağlantılı olmalı ve hedef kitleye hizmet sunulan sektör hakkında bilgi vermelidir.

Fuar Organizasyonları ve Yaratıcı İçerik

Hem fuar katılımcılarının dikkat etmesi gereken unsurlar arasında yer alan hem de bu bağlamda ayrı bir başlık olarak ele alınması gereken bir diğer unsur, yaratıcı içeriktir. Bu yaratıcı içerik, her anlamda geçerlidir.

Hem tanıtımı yapılacak olan ürün veya hizmetin hem de stant tasarımının yaratıcı olması gereklidir. Yapılan araştırmalar, en sıradan şeyin dahi ilgi çekici bir şekilde tanıtıldığında yüksek satış oranlara sahip olduğunu gözler önüne sermiştir. Bu yüzden satışlarını arttırmak isteyen, fuarda beklediği verimi elde etmeyi planlayan kişilerin ilk olarak “İçeriğimi nasıl yaratıcı bir dil ile anlatabilirim?” diye düşünmeleri gereklidir.

Bu duruma sosyal medya ticaretini örnek vermek mümkündür. Ürün görselleri üzerinde yer alan cümleler, mutlaka herkesin dikkatini çekmiştir. Bu yaratıcılık unsuru, fuar alanı için de aynen geçerlidir.

Itworks! İle Fuar Organizasyonu Çalışmaları

itworks! Creative Content Company, fuar organizasyonu çalışmaları için uzman ekiplere sahiptir. Uzman kadrosunun vermiş olduğu çalışma disiplini ve kreatif süreç ile, fuar organizasyonlarınızın başarıyla tamamlanması konusunda çalışır. Fuar organizasyonu gibi dikkatli olunması gereken çalışmalar, profesyonel ekipler ile yapılmalıdır.

iletisim.png

itworks! ile iletişime geçin, daha önceden yapılmış çalışmaları inceleyin ve bizimle çalışmaya hemen başlayın. Fuar organizasyonlarının ve online fuarların yeniden başladığı günlerden geçerken, ürünlerinizi tanıtmak için farklı çalışmalar yapın.

İlginizi Çekebilir: Online Fuar ve Ürün Tanıtım Rehberi



 

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.