Herkesin bilmesi gereken 10 ünlü grafik tasarımcı - Bölüm 1

Sanat ve Tasarım
7 Şubat 2023/Yazar: itworks!
Herkesin bilmesi gereken 10 ünlü grafik tasarımcı - Bölüm 1

Herkesin bilmesi gereken 10 ünlü grafik tasarımcı

Bazı ünlü grafik tasarımcıların endüstri üzerinde öyle bir etkisi oldu ki, çalışmaları endüstrinin şekillenmesine yardımcı  ve geleceğin tasarımcılarına ilham kaynağı oldu. Disiplinin öncülerinden bugün yeni bir çığır açan başına buyruk çağdaş tasarımcılara kadar, aşağıdaki ünlü tasarımcılar grafik tasarımın algılanma şeklini değiştirdiler.

Aşağıdaki 30 isim, tipograflar ve logo tasarımcılarından kitap kapağı sanatçılarına ve çağdaş dijital yaratıcılara kadar en geniş grafik tasarım endüstrisinden gelmektedir. Tabii ki, sektöre önemli katkılarda bulunan daha birçok büyük tasarımcı var, ancak aşağıdaki isimler, belirli bir sıralama olmaksızın, etkileri veya sektöre yeni bakış açıları nedeniyle herkesin bilmesi gerektiğini düşündüğümüz bazı ünlü grafik tasarımcılardır.

01. Chip Kidd

Screen Shot 2023-02-07 at 11.05.27.png

New York City'de yaşayan Chip Kidd en çok nefes kesen kitap kılıflarıyla tanınır - özellikle ufuk açıcı yayınevi Alfred A. Knopf. Kidd, James Elroy, Michael Crichton ve Neil Gaiman gibi yazarlar için çalıştı.

Bildiğiniz bir kapak? Crichton'ın romanının kapağı için orijinal olarak tasarladığı Jurassic Park logosuna ne dersiniz? 2005 monografisinde Kidd, tasarımının ardındaki düşünceyi şöyle açıkladı: “Bu yaratıklardan birini yeniden yaratmaya çalışırken, herkesin yapması gereken tek şey kemikler, değil mi? Yani başlangıç noktası buydu.”

Çizim yalnızca film afişine entegre edilmekle kalmadı, aynı zamanda parkın kendisinin filmdeki logosu oldu. Jurassic Park T-Rex'in 1990'ların en tanınmış logolarından biri olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Screen Shot 2023-02-07 at 11.39.48.png

02. Rob Janoff 

Screen Shot 2023-02-07 at 11.41.00.png

Neden Rob Janoff hakkında bilgi sahibi olmanız mı gerekiyor? Cevap basit: Apple logosunu tasarladıJanoff, 1977'de reklam ajansı Regis McKenna'dayken bugün dünyanın muhtemelen en ünlü markasını tasarladı. Ve ince ayar yapılmasına rağmen, temel biçim o zamandan beri aynı kaldı - basitliğinin ve uzun ömürlülüğünün bir kanıtı (sadece iki haftada yaratıldı).

2013'te Janoff bize, bir ısırık alınmış bir elma fikrinin "gerçekten de basit" olduğunu söylemişti. Devam etti: “Adını bir meyveden alan bir bilgisayarınız varsa, belki de görüntü meyveye benzemeli? Bu yüzden birkaç hafta oturdum ve elma silüetleri çizdim.

“Isırık (İngilizce'de bite (ısırmak) (byte) aynı zamanda bir bilgisayar terimidir. Vay canına, bu harika bir kazaydı. O noktada, 'bunun göz kırpıp başını sallayacağını ve ona kişilik kazandıracağını' düşündüm.

İçinden bir ısırık (ya da byte?) alınmış bir elma, "akıl almazdı"
Ve uzun süredir kullanılmayan renkli şeritler? “Apple II ile ilgili en önemli şey, monitörde renkli görüntüler üreten tek bilgisayar olması ve evinizdeki renkli TV'ye bağlayabileceğiniz tek bilgisayar olmasıydı.

Screen Shot 2023-02-07 at 11.41.34.png

"Ayrıca, birçoğunun hem Steve Jobs hem de benim, bir tür hippi estetiği ve The Beatles ve Yellow Submarine olan estetik kökenlerimizle ilgisi vardı."

03. Peter Saville

Screen Shot 2023-02-07 at 11.42.19.png

Peter Saville müzik endüstrisi ile bağlantılı en ünlü plak grafik tasarımcılardan biridir. En çok Factory Records sanatçıları için plak kılıfı tasarımlarıyla tanınır - Joy Division ve New Order'ı düşünün (Unknown Pleasures, Transmission, Blue Monday ve daha fazlası). Ancak sektörde çalışması elli yılı kapsıyor. Saville çok üretken değilse bile, tüm zamanların en üretken plak tasarımcılarından biridir.

Ancak Manchester doğumlu tasarımcının işi plak tasarımında bitmiyor. 2004'te City of Manchester'ın kreatif direktörü oldu; Jil Sander ve Stella McCartney gibi moda dünyasının elitleriyle çalıştı; ve 2010'da İngiltere futbol iç saha formasını tasarladı.

2013'te The Guardian'a forma tasarımı hakkında her şeyi anlattı: "Kırmızı ve beyaz şey, bir tür insan tarafından tamamen marjinalleştirildi. Saf, yabancı düşmanı, zorbalık ve kendini marjinalleştiren bir tavırla eş anlamlıdır. Bunun yansıtıcı olmadığını düşündüm. Takımın, futbolun ya da ulusun.

Peter Saville kısa süre önce Burberry logosunu yeniden tasarladı

Screen Shot 2023-02-07 at 11.42.58.png
"Ama o gömleklerin piyasası, kafası kazınmış, eli kanlı, yabancı düşmanı kişilermiş. Çıktığı zaman beğenmemişler. Hiç beğenmemişler."

1955'te doğan Saville, hâlâ gücünü koruyor - 2018'de Burberry logosunu yeniden tasarladı ve 2022'de Aston Martin logosunu yeniledi.

04. Michael Bierut

Screen Shot 2023-02-07 at 11.43.32.png

Pentagram'dan daha fazla saygı gören pek çok tasarım ajansı yoktur ve ortak olmak en büyük tasarım ödüllerinden biridir. Tasarımcı ve eğitimci Michael Bierut 27 yıldır ortak olup ve yüzlerce tasarım ödülü kazanmıştır (ayrıca MoMA'da daimi bir işi vardır). Pentagram'dan önce Bierut, Vignelli Associates'te 10 yıl çalışmıştır.

Bu ünlü grafik tasarımcının Pentagram'daki projeleri arasında Benetton, New York Jets, Walt Disney için kurumsal kimlik ve marka tasarımı, Billboard dergisindeki tasarım çalışmaları ve Hilary Clinton'ın 2016 kampanya logosu yer alıyor. Bu, elbette, genişleyen portföyünün sadece küçük bir dilimi. Bierut ayrıca Yale Sanat Okulu'nda grafik tasarım alanında kıdemli bir eleştirmendir. 2015'te yayınlanan Monografisi – How To? ve 2017'de yayınlanan makale koleksiyonu Now You See It' e bir göz atmanızı isteriz.

Screen Shot 2023-02-07 at 11.44.06.png
2013'te, yeni yetenekte ne aradığını öğrenmek için ona ulaştık: "En iyileri, zeki ve kendini ifade edebilen ve portföylerinde harika işler olan insanlardır. Bütün gün onlarla oturabilirim” diyor. "İkinci en iyinin harika bir işi var ama bunun hakkında akıllıca konuşamıyorlar. Bu emek ister ama yine de çabaya değer.

"Çalışmaları hakkında konuşurken yüzeyin altını çizen insanları severim. Yazı karakterlerinden ve Photoshop efektlerinden bahsetmeyin; konu hakkında ve bunun sizi nasıl ilgilendirdiği ve size ilham verdiği hakkında konuşun."

05. Massimo Vignelli

Screen Shot 2023-02-07 at 11.44.42.png

Massimo Vignelli 2014 yılında öldü, ancak geride son 50 yılın en ikonik tasarım çalışmalarından bazılarını miras bıraktı.

Müşterileri arasında IBM, Ford, Bloomingdale ('Kahverengi Çanta' tasarımları bugün hala kullanılıyor), Saks, American Airlines ve çok daha fazlası ve himayesindekiler arasında Micheal Bierut sayıldığında, Vignelli'nin etkisi hâlâ hissedilebilir. 1972'de New York City için tasarladığı metro haritasında ve tabelada belki de en belirgin şekilde yaşıyor.

Screen Shot 2023-02-07 at 11.45.08.png

2014'te öldüğünde, web tasarımcısı Justin Reynolds bizim için Vignelli'nin tasarım ilkelerinden neler öğrenebileceğimize dair derinlemesine bir makale yazdı. Reynolds: "Çalışmalarının yanı sıra öğretmenliğiyle de kutlanıyordu. Bu, Vignelli'nin mirasının tüm tasarımcılar için çok önemli olduğu anlamına geliyor.

“İnternet, ortama doğrudan katkıda bulunmasına izin vermek için kariyerinde çok geç ortaya çıktı, ancak çalışmasına rehberlik eden tasarım ilkelerinin, hem geleneksel hem de dijital tasarımın süreçleri ve estetiği üzerinde derin bir etkisi oldu.”

06. Jonathan Barnbrook

Screen Shot 2023-02-07 at 11.45.59.png

David Bowie'nin kariyerinin ikinci döneminde başvuracağı tasarımcı Jonathan Barnbrook son zamanlarda daha da öne çıktı. Ancak Barnbrook'un çalışmaları Heathen, The Next Day ve Blackstar'dan çok daha derin.

Bowie'den önce, belki de en çok etkili yazı tipi tasarımıyla tanınıyordu - Exocet, 1991'de piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra web'deki en korsan yazı tipi haline geldi (aynı zamanda FPS video oyunu Diablo'da da kullanıldı).

Barnbrook'un VirusFonts dökümhanesi, sonraki birkaç on yıl boyunca gelişmeye devam etti; Bastard ve Tourette, onun hâlâ çağdaş ama tartışmalı yazı karakterlerinin iyi örnekleriydi.

2012'de bizimle yapılan bir röportajda Barnbrook, Tourette hakkında şunları söyledi: “Tourette, 19. yüzyılın başlarındaki bir levha serif formuna dayanıyor. Tourette'e sahip olmak, insanların üzerinde anlaşmaya varılmış bir dil kurallarının dışına çıkması anlamına gelir... Tourette'de söylemeye çalıştığım şey buydu. Yasaklanan küfürler var ama dilde de yer almaları gerekiyor çünkü başka türlü ayarlayamayız. Ve küfür etmeyi severim.”

Screen Shot 2023-02-07 at 11.46.26.png

Modern güne dönün ve Barnbrook'un David Bowie'nin imza albümü Blackstar'ın kapak tasarımı başyapıtı - çizimleri ücretsiz olarak yayınlandı - her parçası plağın kendisi kadar iyi. Ayrıca tümü büyük harfli Exocet yazı tipini tasarladı.

 07. Aries Moross

Screen Shot 2023-02-07 at 11.46.59.png

Aries Moross (önceki adıyla Kate Moross), Studio Moross'un kreatif direktörüdür. Marka tipografileri ve enerjik, akıcı çizim stilleriyle 2008 yılında sahneye çıkan Londralı bir sanat yönetmeni ve tasarımcı.

Moross, o zamandan beri İngiltere'nin en çok aranan ve başarılı tasarımcılarından biri haline geldi ve sayısız albüm kapağı, dergi kapağı, marka bilinci oluşturma ve videolar yarattı. Moross, One Direction ve Spice Girl'ün 2019 turu için videolar da yarattı.

2011'de Creative Bloq'a verdiği bir röportajda Moross, "Olayları etkileme açısından düşünmüyorum. Artık okulda değilim," dedi. Eskiz defterimde bir van Gogh çizimi... Dergi okumuyorum, sanat galerilerine gitmiyorum, belki de pek çok insanın yaptığı gibi kültürle geleneksel bir şekilde ilgilenmiyorum.

Screen Shot 2023-02-07 at 11.48.21.png

"Sanırım fikirlerimin çoğunu günlük hayattan alıyorum - dükkana gitmek veya otobüs şoförüyle etkileşim kurmak veya kazara bir şey görmek. Organize kültürden veya buna benzer bir şeyden hoşlanmıyorum, bu yüzden olayların olmasına izin vermeye çalışıyorum, doğal olarak. Etkilerin kesinlikle karakterinle, hayatınla, ruh halinle ve televizyon ve film gibi genel kültürle ilgili olduğunu düşünüyorum ve gerçekten kaçamazsın.

08. Carolyn Davidson 

Screen Shot 2023-02-07 at 11.49.30.png

Bazı ünlü grafik tasarımcılar, dünya çapında tanınan ikonlar yarattılar. Uluslararası alanda Nike'ın ikonik logosundan daha fazla tanınan çok fazla logo yoktur. Genellikle en iyi fikirler en basit fikirlerdir ve (tüm zamanların en iyi logolarından biri olarak değerlendirdiğimiz) Nike markası bunu kanıtlar.

Grafik tasarımcı Carolyn Davidson, logoyu 1971'de Portland Eyalet Üniversitesi'nde bir öğrenciyken tasarladı ve bunun için Nike'ın kurucusu Phil Knight tarafından 35 dolar ödendi (Knight, Davidson'la öğretmenlik yaptığı bir muhasebe dersinde tanıştı).

Kene benzeri logo, pozitifliğin sembolü olarak görülüyordu, ancak aslında markanın adını aldığı Yunan zafer tanrıçasının kanadının ana hatlarıydı. 2011'de Davidson, OreganLive.com'a "hareketi ileten bir logo bulmanın zor olduğunu" ve Philip Knight'ın rakip şirket Adidas'ın çizgilerinden çok etkilendiğini söyledi - orijinal bir şey bulmak giderek zorlaşıyordu.

Screen Shot 2023-02-07 at 11.50.02.png

Nike 1980'lerde büyürken, Philip Knight Davidson'a açıklanmayan bir miktar Nike hissesi verdi ve bu, Davidson'un logo için aldığı küçük ücreti telafi etti.

09. George Lois

Screen Shot 2023-02-07 at 11.51.01.png

Dergi tasarımı açısından, George Lois belki de en orijinal başına buyruktu. 1962'den 1972'ye kadar US Esquire dergisinde, Nisan 1968'deki Muhammed Ali kapağı da dahil olmak üzere tarihin en ikonik ve belki de tartışmalı kapaklarından bazılarını tasarlayarak inanılmaz bir 10 yıl geçirdi. Basit bir şekilde sunulan büyük fikirleri vardı.

2014'te Design Boom ile yapılan bir röportajda Lois'e şaşırtma yeteneği soruldu. “Bir görsel oluşturduğumda, insanların onu ilk kez gördüklerinde hayranlıkla geri adım atmalarını istiyorum. Önce görüntünün gücüyle, sonra içeriğin anlamıyla geri alınmalarını istiyorum. Bu, insanların bir ürünle ilgili neyin özel olduğunu veya bir derginin ne kadar heyecan verici ve ilginç olduğunu anlamasını sağlıyor.

"En güçlü becerilerimden biri de bir şeyi akılda kalıcı kılmaktır. Bir şey akılda kalıcıysa, akılda kalır ve bu da satışa yardımcı olur."

Screen Shot 2023-02-07 at 11.51.25.png

Başarılı bir dergi tasarımcısının yanı sıra Lois, MTV, VH1, ESPN ve Tommy Hilfiger gibi çok sayıda büyük müşteri için çalışarak reklamcılık dünyasının en önemli isimlerinden biri oldu.

10. Saul Bass

Screen Shot 2023-02-07 at 11.52.19.png

Kulağa abartı gibi geliyor ama Bass muhtemelen 20. yüzyılın en ünlü grafik tasarımcısıydı. Çalışmaları grafik tasarımı, poster tasarımını, film başlıklarını, logoları ve daha fazlasını tasarladı - belki de en ikonik eseri Hitchcock'un açılış sekanslarıdır. Aslında, açılış sekansları çalışması elli yıla yayıldı - 1996'daki ölümüne kadar. Son çalışmalarından bazıları, Goodfellas and Casino'daki Martin Scorcese içindi.

Telegraph için 2011 tarihli bir makalesinde Scorsese, Bass'ın dehası hakkında şunları söyledi: “Goodfellas başlıkları için ne istediğime dair bir fikrim vardı ama tam olarak anlayamadım. Birisi Saul'u önerdi ve benim tepkim şu oldu: "Cesaret edebilir miyiz?" Ne de olsa bu adam Vertigo, Psycho, Anatomy of a Murder'ın başlık sekanslarını ve benim için filmleri ve gidişatı tanımlayan pek çok diğer fotoğrafı tasarlayan adamdı.


"Büyürken ve film izlerken Saul'un tasarımlarını fark ettik ve içimizde uyandırdıkları heyecanı hatırlıyorum. Resmi anında özel kıldılar. Ve filmden ayrı durmadılar, sizi içine çektiler." Çok basit bir şekilde ifade edersek, Saul harika bir film yapımcısıydı.

"Söz konusu filme bakar ve ritmi, yapıyı, ruh halini anlar - filmin kalbine nüfuz eder ve sırrını bulur."

Bass aynı zamanda bir logo tasarımcısı olarak üretkendi ve AT&T, Kleenex, United Airlines, Minolta ve çok daha fazlası için logolar yarattı.

 

 

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.