Memnuniyet Araştırması Nedir? Nasıl Yapılır?

Dİjİtal Pazarlama, Sanat ve Tasarım
20 Kasım 2021/Yazar: itworks!
Memnuniyet Araştırması Nedir? Nasıl Yapılır?

Memnuniyet araştırmasını, genel olarak çalışan memnuniyeti araştırması ve müşteri memnuniyeti araştırması olarak ikiye ayırabiliriz.

Çalışan memnuniyeti araştırması ile çalışanlarınızın, şirketinizden ne derece memnun olduğunu ya da nelerin değişmesini istediklerini öğrenebilirsiniz. Müşteri memnuniyeti araştırması ile yine aynı şekilde müşterilerinizin şirketiniz hakkında görüşlerini öğrenebilir ve bu sayede olumlu ve olumsuz noktalarınızı analiz edebilirsiniz.

Memnuniyet araştırmaları ile şirketler olumlu ve olumsuz yönlerini daha iyi analiz edebilir, çalışanların ve müşterilerinin değişmesini istediği noktaları keşfedebilir, ileriye dönük adımlar atmadan önce fikir sahibi olabilir ve etkinlik araştırmasını ne yönde yapmaları gerektiğine karar verebilir. Memnuniyet araştırmaları bunlar gibi pek çok avantajıyla şirketlerin düzenli aralıklar ile gerçekleştirmesi gereken bir olaydır.

Memnuniyet araştırmalarının bu kadar önemli olduğunun farkında olan ve olumlu yönde ilerlemek isteyen şirketler memnuniyet araştırması ile ilgili sık sık sorular sormaktadır. Bu yazımızda sizler için memnuniyet araştırması nasıl yapılır sorusuna cevap vermek adına önemli parametrelerden bahsedeceğiz.

Memnuniyet Araştırmalarında Geri Bildirimin Önemi

image.png

Memnuniyet araştırmalarının asıl amacı şirketi olumlu ve olumsuz yönlerini keşfedebilmektedir. Bu yönleri keşfedebilmek için memnuniyet araştırmaları sonucunda alının geri bildirimlere dikkat etmek gerekiyor. Daha iyi anlatabilmek için örnekler verecek olursak;

  • Geri bildirim sonucunda çalışanlarınız büyük oranda maaşından memnun değilse, maaş konusunda gerekirse çalışanlarınız ile karşılıklı olarak konuşup bu sorunu halletmeniz gerekiyor.
  • Geri bildirim sonucu müşterileriniz ürünlerinizi pahalı buluyorsa ya da belirli bir sorundan bahsediyorsa yani ürününüzden şikayetçiyse, o ürününüz üzerinde gerekli iyileşmeleri yapmanız gerekiyor.

Kısaca memnuniyet araştırmaları sonucundaki geri bildirimlere göre gerekli adımları atarak, şirketinizin olumlu bir yönde ilerlemesini sağlayabilirsiniz.

Sorulara Puanlama Sistemi Yerleştirin

image.pngMemnuniyet araştırmasında soracak olduğunuz soruları belirledikten daha doğru sonuçlar alabilmek adına bir puanlama sistemi yerleştirmelisiniz. Bu puanlama sistemi şu şekilde olabilir;

(5) Kesinlikle Katılıyorum

(4) Katılıyorum

(3) Kısmen Katılıyorum

(2) Katılmıyorum

(1) Kesinlikle Katılmıyorum

Bunun gibi sayısal bir puanlama sistemi yerine farklı puanlama sistemleri de kullanabilirsiniz.

Memnuniyet ve etkinlik araştırmalarınıza bunun gibi çeşitli puanlama sistemi koyarak, hedef kitlenizin şirketiniz hakkındaki görüşlerini daha değerlendirebilirsiniz. Değerlendirme sonuçlarını analiz ederek, etkinliklerinizi daha verimli hale getirebilirsiniz.

Ayrıca puanlama sistemi ile analiz yapmak oldukça basittir. Puanlama sisteminin olmadığı bir araştırma sonucunu öğrenebilmek için verilen cevaplar tek tek incelenir. Bu inceleme ise oldukça uzun bir zaman alabilir. Fakat puanlama sistemi ile basit bir optik okuyucu ile dakikalar içinde ortalama sonuçlara ulaşabilmeniz mümkündür.

İlginizi çekebilir: Etkinlik ve Eğlence Sektöründe Öne Çıkan Trendler

Ücretsiz Anket Çözümlerinden Faydalanın

image.png

Memnuniyet araştırmaları ya da etkinlik araştırmaları için hazırlanan anketlere büyük bütçeler ayırmanıza gerek yok. Google gibi büyük şirketler dahi bünyesinde ücretsiz anketler oluşturabilmenizi imkan sağlamaktadır. Az bir program bilgisiyle bile şirketiniz için istediğiniz doğrultusunda anketler oluşturabilirsiniz. Oluşturduğunuz anketleri sosyal medya platformlarından da gerçekleştirebileceğiniz gibi şirketinizin internet sitesi üzerinden de gerçekleştirebilirsiniz.

Memnuniyet etkinlik araştırmaları şirketinizin mevcut durumu hakkında önemli bilgiler elde etmenizi sağlar. Bu yüzden bu araştırmaları gerçekleştirmeden önce profesyonel firmalar ile görüşmenizi tavsiye ediyoruz. Profesyonel firmalar isteğiniz doğrultusunda memnuniyet ve etkinlik araştırmalarını uygulayacaktır. Aynı zamanda araştırma sonuçlarını analiz ederek size rapor sunabilir. Bu raporlar sonucunda ise gerekli adımları atabilirsiniz ve böylece olumlu yönde ilerleme kaydedebilir, potansiyel müşterilerinize daha kolay ulaşabilirsiniz.

Bu yazımızda sizler için memnuniyet araştırması nasıl yapılır sorusuna cevap vermek adına önemli parametrelerden bahsettik. Memnuniyet araştırması gibi pek çok alanda daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.