Online Fuar Nedir?
Fuar, belirli tarihler arasında ve özel olarak seçilen bir mekânda gerçekleşen, ticaretin gelişmesi amacıyla kurulan, her sektörden ürün ve hizmetlerin tanıtıldığı, üretici ve tüketicilerin katılım sağladığı büyük bir pazar ve ürün tanıtım organizasyonudur. Fuarlar ulusal ve uluslararası olarak gerçekleşebilir. Ulusal ve uluslararası gerçekleşen tüm fuarların amacı ürünü müşterisiyle buluşturmaktır. Online Fuar da, bu fuarcılık hizmetlerinin dijital ortama ayak uydurmasıyla ortaya çıkmıştır.
Itworks! Creative Content Company olarak imza attığımız “İşlerimizi” inceleyin.
Online fuar, belli bir mekân algısını yıkarak, internet üzerinden sanal kanallar vasıtayısyla çevrim içi olarak gerçekleşen fuarlardır. Günümüzde dijital medyanın daha fazla kullanılır hale gelmesiyle online gerçekleşen fuarlar daha fazla müşteriye ulaşmaktadır.
Online Fuar Organizasyonları Popülerleşiyor
Normal şartlar altında genellikle kapalı mekânlarda gerçekleşen ve katılımcıların büyük kalabalıklar oluşturduğu fuar organizasyonları, dünya üzerinde büyük yayılım gösteren Covid-19 salgını nedeniyle bu dönemde online olarak gerçekleştirilmektedir. Sanal fuarlar belirli bir şehir ve mekânda gerçekleşmediğinden dolayı daha büyük katılımcı sağlanması avantajı sağlar.
İnternet kullanımının giderek arttığı bu dönemde hem katılımcılar hem de üretici firmalar için daha konforlu bir seçenek olmaktadır. Online fuar organizasyonları da daha başarılı bir organizasyon gerçekleşebilmesi için fuar organizasyon şirketleri tarafından organize edilmelidir.
Fuar için Gerekli Hazırlıkları Kim Yapar?
Başarıyla gerçekleşen tüm fuar organizasyonları arkasında mutlaka başarılı, disiplinli, planlı çalışan bir organizasyon ajansı bulunmaktadır. Bu organizasyon ajanslarını yaratıcı içerik ajanslarından seçmek organizasyonun özgünlüğü açısından daha doğru bir tercih olacaktır. Yaratıcı içerik ajansı, organizasyonun hedef kitlesini doğru bir şekilde tahlil ederik içerik üretimini sektöre uygun, müşteri beğenisini üst düzeye çekecek şekilde oluşturur.
Fuarlar ürün tanıtımınız için oldukça uygun alanlardır. Fakat ürün tanıtımınız için sadece fuara katılmak yeterli olmayabilir. Ürün tanıtımınızın özgün olması firmanızı ve ürününüzü fuarda bulunan diğer firmalardan ve ürünlerden bir adım daha ileriye taşır. Fuar organizasyonu için yaratıcı içerik ajansı ile çalışmak bu bakımdan elzem görünmektedir.
Online Fuar Hizmetleri Neleri Kapsar?
Online fuarcılık hizmetleri, içerik olarak belirli bir mekânda gerçekleştirilen fuarcılık organizasyonlarından farksızdır. Dolayısıyla detaylı bir çalışma ve planlama isterler. Fuarların online olarak gerçekleşmesi normalde hedeflenen müşteri kitlesinden daha fazla kişiye ulaşmayı sağlar. Çevrimiçi fuarlar tüm bu fuarcılık hizmetlerini kapsayarak dijital çağda ve pademi döneminde markanızı sektörde daha ileriye taşımaktadır.
Günümüzde, yavaş yavaş normalleşme sürecine geçiyoruz. Yeni normal olarak adlandırdığımız bu dönemde maske kullanarak ve sosyal mesafe kurallarına uyarak işlerimizi devam ettiriyoruz. Bu süreçte toplantılar gibi kalabalık oluşturacak tüm iş faaliyetleri de çevirimiçi olarak gerçekleşmektedir. Normal şartlar altında belli bir mekânda, kalabalık katılımların sağlandığı fuarlar da bu dönemde sağlığın korunması ve pandeminin kontrol altında tulabilmesi için çevrimiçi fuar olarak gerçekleştiriliyor.
Yeni Normalde Sanal Fuar Ajansları
Fuar organizasyon firmaları yeni normal dediğimiz bu dönemde online fuar organizasyonlarını en iyi şekilde gerçekleştirmeye devam etmektedirler. Fuar organizasyonları büyük organizasyonlar olduğu için her aşamasında planlı hareket etmek gerekmektedir. Dolayısı ile fuar organizasyonun profesyonel bir şekilde gerçekleşmesi için bir sanal fuarcılık şirketiyle çalışmak daha başarılı sonuçlar getirecektir.
Organizasyonun planlanması ve başlangıcından bitiş tarihine kadar tüm süreçle yakından ilgilenen organizasyon firmaları tüm süreci en iyi şekilde yürütmektedir. Online fuar için gerekli olan tüm alt yapıya sahip olan bu firmalar katılımcıların davetinden, organizasyon duyurusu ve reklamından, fuar içeriğinden, fuar sonrası basın bülteninin oluşturularak farklı online kanallardan fuar reklmanının yapılmasına kadar tüm süreçle büyük bir titizlikle ilgilenmektedir. Bu firmalar, tüm süreci analında yetkin yöneticilerle yönettiği için başarılı bir organizasyon gerçekleştirmektedirler.
Fuar Neden Bu Kadar Önemli?
Fuarlar üretici ve tüketicinin buluştuğu, ticaretin gelişimine katkı sağlayan büyük pazarlardır. Piyasaya yeni süreceğiniz bir ürünün ya da zaten var olan ürününüzün tanıtımını yapmanın en iyi yollarından biri de fuarlardır. Üreticilerin ürünlerinin tanıtımını yapması ve tüketiciyle buluşturarak hedef kitlelerinin ve markalarının büyümesi açısından oldukça avantajlıdır. Fuar organizasyonları belli bir hedef kitlesine hitap ettiği için ürününüzle ilgilenecek müşteriyi fuarda bulmak zor değildir.
Uluslararası katılımcılarla gerçekleşen fuarlar ekonomik büyümenin yanında sosyal ve kültürel etkileşimde bulunarak ülkeler arası olumlu diyologların kurulması fırsatını sunarlar. Reklam faaliyetleri içerisinde önemli bir yer tutan fuar organizasyonları firmaların ulusal ve uluslararası pazarlara açılarak daha fazla şirketle bağlantı kurmalarına, ticari ağlarını genişletmelerine de yardımcı olur. Bu sayede rakip firmaların da daha iyi tanınması, üretici firmanın iş kalitesinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesine yardımcı olur. Ticari ağları genişleyen firmalar, marka ismini daha geniş kitlelere duyurarak marka değerini büyütür. Böylelikle pazar ağlarını genişletmiş, müşteriye ulaşma konusunda önemli bir büyüme gerçekleştirmiş olur.
Uluslararası katılımcılarla gerçekleşen fuarlar ekonomik büyümenin yanında sosyal ve kültürel etkileşimde bulunarak ülkeler arası olumlu diyologların kurulması fırsatını sunarlar. Reklam faaliyetleri içerisinde önemli bir yer tutan fuar organizasyonları firmaların ulusal ve uluslararası pazarlara açılarak daha fazla şirketle bağlantı kurmalarına, ticari ağlarını genişletmelerine de yardımcı olur. Bu sayede rakip firmaların da daha iyi tanınması, üretici firmanın iş kalitesinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesine yardımcı olur. Ticari ağları genişleyen firmalar, marka ismini daha geniş kitlelere duyurarak marka değerini büyütür. Böylelikle pazar ağlarını genişletmiş, müşteriye ulaşma konusunda önemli bir büyüme gerçekleştirmiş olur.
Fuar Çeşitleri
Fuarcılık faaliyetlerinin dikey ve yatay fuarcılık faaliyetleri olmak üzere farklı çeşitleri bulunmaktadır. Yatay fuarlar; mamul, yarı mamul, tarım, endüstri ürünlerinin müşteriye sunulduğu fuarlardır. Dikey fuarlar ise yatay fuarlardan farklı olarak tek bir sektörü kapsar. Fuarlar, ülkemizde CNR Expo, Tüyap gibi dev organizasyonların alanlarında düzenlenir.
Dergi fuarı, kitap fuarı gibi fuarlar dikey fuar kapsamında gerçekleşmektedir. Dikey fuarlar, gerçekleşen fuar organizasyonun içeriğine göre büyük dikey ve küçük dikey olarak kendi içinde farklılık göstermektedir.
Büyük dikey fuarlar iş adamlarına yönelik olarak gerçekleştirilen büyük organizasyonlardır. Küçük dikey fuarlar ise daha çok perakendecilere yönelik olarak organize edilmektedir. Tüm bunlardan farklı olarak tüketici fuarları, ulusal olarak gerçekleşen yut içi ticaret ağına katkı sağlayan fuarlardır. Normalde ziyaretçilerini yakın bölgelerden alan bu fuarlar online olarak gerçekleştiğinde daha büyük hedef kitlesine ulaşmış olur.
Bunun dışında solo fuarlar ve expo fuarlar da online fuarcılık hizmetlerine girebilir. Solo fuarlar bir firmanın başka bir ülkede, organizasyonunu tamamen kendisinin üstlendiği organizasyonlardır. Expo fuarlar ise uzun zaman aralıklarında gerçekleşen, tanıtım günlerini uzun tutan, en az altı ay ziyaretçiye açık gerçekleşen fuar organizasyonlarıdır.
Yaratıcı İçerik Ajansları İle Sanal Fuarcılık ve Ürün Tanıtımı
Online gerçekleşecek fuarlar da herhangi bir mekânda gerçekleşecek fuarlardan farksız olarak aynı iş emeğini ve özveriyi isteyen büyük organizasyonlardır. Fuar organizasyon sürecinde organizasyon firmasıyla çalışmak iş yükünüzü azaltarak daha verimli bir fuar gerçekleştirme olanağı sunar.
Fuar organizasyonlarında ürün tanıtımları için oluşturulacak etkinliklerin daha önce uygulanmamış, müşteri ilgisini çeken etkinliklerle yapılması ürünün satışlarını doğrudan etkiler. Yaratıcı içerik ajansları bu konuda büyük bir titizlikle çalışacarak en özgün içeriği üretir ve müşteri memnuniyetine sunar.
Yaratıcı bir etkinlik dekorasyonundan.
Siz de, Online ürün tanıtımı, ürün lansmanı gibi konular ile ilgili bilgi almak için Itworks! ile iletişimegeçebilir, aklınızdaki tüm sorulara cevap arayabilir, daha önceden yaptığımız işleri inceleyerek fikir edinebilirsiniz.
PAYLAŞ
itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.