Online Lansman Nedir? Yeni Normal Ürün Tanıtımı

Dİjİtal Pazarlama, Etkİnlİk
28 Eylül 2020/Yazar: itworks!
Online Lansman Nedir? Yeni Normal Ürün Tanıtımı

Online Lansman Nedir?

Lansman, kurumsal bir şirketin piyasaya yeni süreceği ürün ya da hizmetin tanıtımını yaptığı kurumsal bir organizasyondur. Bu organizasyonlarda ürün ya da hizmet müşterisiyle ilk kez bir araya gelir. Lansman organizasyonları genellikle organizasyon için özel olarak seçilen bir mekânda, belirli bir saatte ve mekânın kapasitesine göre davet edilmiş, hedef kitlesine uygun katılımcılarla gerçekleşir. Yeni normalde pandemi nedeni ile bu tür organizasyonların gerçekleşmesi tehlike arz ettiğinden dolayı organizasyonların dijital ortam üzerinden gerçekleştirilmesi daha sağlıklı olacaktır.

Bu süreçte fuar ve lansman gibi yüksek katılımcı ile gerçekleşen tüm etkinlikler online fuar, online lansman olarak sanal kanallar vasıtası ile çevrim içi olarak gerçekleşmektedir. Online lansman, internet üzerinden sanal kanallar vasıtasıyla çevrim içi olarak gerçekleşen lansman organizasyonudur. Kurumsal bir şirketin piyasaya yeni süreceği ürün ya da hizmet, müşterisine sanal bir ortamda sunularak tanıtımı yapılır.

Tanıtımı yapılacak olan ürün ya da hizmetin tüm detayları büyük bir titizlikle müşterisine aktarılır. Online olarak gerçekleşen lansmanlar mekân ve katılımcı duvarlarını aşarak daha fazla hedef kitlesine hitap eder. İnternetin günümüzde çokça yaygın olarak kullanılması online olarak gerçekleşen bu lansmanları bir adım daha ileriye taşımaktadır. Bu şekilde gerçekleşen online lansman organizasyonları günümüzde sıklıkla tercih edilmektedir.

Mutlaka Okuyun: Online Ürün Tanıtımı ve Yeni Normal Etkinlik Rehberi

Danla Biliç-Google Duo/Uzak Mesafeli İlişki Yaşayan Kız Makyajı, 4 milyon izlenmeye sahip bir itworks! çalışması

Online Lansman Nasıl Olmalıdır?

Lansmanlar genellikle kurumsal bir organizasyon şirketi tarafından büyük bir özenle gerçekleştirilir. Online lansmanların düzenlenmesi, planlanması ve gerçekleştirilmesi de interaktif bir şekilde gerçekleşen, online olmayan lansmanlardan farklı değildir. Dolayısıyla online lansmanların da işinde uzman bir lansman organizasyon ajansı tarafından gerçekleştirilmesi organizasyonun başarılı bir şekilde gerçekleşmesi için elzemdir.

Event firmaları tamamen event organizasyona odaklanarak hem kurulmsal şirketin iş yükünü azaltırken hem de markayı rekabetçi firmaları arasında önemli bir yere taşır. Online etkinliklerde güçlü bir strateji belirlemek önemlidir. Lansmanı yapılacak ürün ya da hizmetin hedef kitlesinin doğru bir şekilde belirlenmesi gerekir.

Başarılı bir lansman güçlü bir etkinlik tanıtımı ile gerçekleşebilir. Dolayısı ile etkinliğin tanıtımının sosyal mecralarla birlikte sanal kanallarla başarılı bir şekilde yapılması ve etkinliğin hedef kitle içerisinde daha fazla kişiye ulaştırılması önemli bir adımdır. Ürün tanırımı için hazırlanan içerik, çarpıcı ve özgün olmalıdır.

Online kampanyalar, satışlarınızı doğrudan etkileyecektir.

Ürün ya da hizmetin tanıtımında kullanılacak video ve görseller hedef kitlenin ürün ya da hizmet hakkında tüm detaylara hakim olmasını sağlayacak şekilde detaylı olarak hazırlanmalıdır. Ürünün özelliklerinin detaylı bir şekilde karşı tarafa aktarılmasının yanında estetik olarak da özenli bir şekilde hazırlanması hedef kitlenin beğenisini kazanmak için önemlidir.

Yaratıcı İçerik Ajansı ile Online Ürün Tanıtımı Nasıl Yapılır?

Yaratıcı içerik ajansı gerçekleştireceği tüm organizasyonlarda müşteri memnuniyetini hedef alarak, özgün, çarpıcı, başarılı bir organizasyon gerçekleştirir. Herhangi bir ürün ya da hizmet tanıtımında yaratıcı içerik ajansı ile çalışmak markanın bilinilirliği ve kalitesi için büyük bir kazanımdır. Yaratıcı içerik ajansının gerçekleştireceği etkinlik organizasyonları, herhangi bir ürün ya da hizmetin daha önce planlanan etkinliklerden farklı olarak, görsel bir şölen içerisinde müşterisine sunulması avantajını sağlar. Online olarak planlanacak etkinlikler de tüm bu bahsettiğimiz özellikler açısından aynı düzeyde gerçekleştirilmektedir.

 

Online ürün tanıtımı hazırlanırken planlanan içerikler ürün ya da hizmetin amaçlarına uygun olarak, ürün ya da hizmeti öne çıkaracak şekilde tasarlanır. Online ürün tanıtımında görsel kullanımı oldukça önemlidir. Ürün ya da hizmetin tüm detayları eksiksiz bir şekilde müşteriye aktarılır. Video içeriklerinde ürün ya da hizmetle ilgili tüm bilgiler, müşterinin kafasındaki soru işaretlerini gidermeye yönelik hazırlanır. Hazırlanan içeriklerde verilmek istenen mesaj net bir şekilde karşı tarafa aktarılırken, müşteri memnuniyetinin üst düzeye çekilmesi hedeflenir. Tüm bu sebeplerden ötürü yaratıcı içerik ajansları ile çalışmak ürün ya da hizmetin tanıtımında en doğru tercih olacaktır.

Okumanızı öneririz: Lansman Nedir?

Sosyal Medya Üzerinden Ürün Tanıtımı Nasıl Gerçekleşir?

Günümüzde internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte sosyal medya platformlarının kullanımı da artmakta ve büyük bir önem kazanmaktadır. Youtube, instagram, twitter, facebook gibi sosyal medya platformlarının kullanıcı sayıları gün geçtikçe artmaktadır.

Herhangi bir ürünün ya da hizmetin tanıtımı için sosyal medya platformlarının kullanılması akıllıca bir tercihtir. Günde milyonlarca kişinin ziyaret ettiği sosyal medya platformları tanıtımı yapılacak ürünün daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Tanıtımı yapılacak ürün için sosyal medya profilleri oluşturulur.

Bu şekilde ürünün daimi olarak sosyal medya platformunda kalması ve erişime açık olması sağlanır. Sosyal medyanın kullanım zamanının en fazla olduğu zaman dilimleri belirlenerek ürün için özel olarak hazırlanan görsel ve videolar bu zaman dilimleri içerisinde paylaşıma sunulur.

Sosyal medya üzerinden ürün tanıtımı yapmanın en etkili yollarından biri de influence marketingdir. İnfluence marketing, bir markanın herhangi bir ürünü yüksek takipçili, fenomen bir sosyal medya kullanıcısına gönderip, ürün hakkında reklam çalışmasının yapılmasıdır. Sıklıkla tercih edilen bu yöntem ürün tanıtımında oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Sanal Etkinlik Nasıl Düzenlenir?

Online etkinliğin oluşturulması için öncelikle detaylı bir süreç planı yapılmalıdır. Online etkinlikler için özel olarak çalışan event şirketleri tüm süreci işinde uzman yöneticiler tarafından kontrol ettiği için, böyle bir firmayla çalışmak daha doğru bir tercih olacaktır. Event organizasyon şirketleri gerçekleştireceğiniz sanal etkinliğin her detayını özenle planlar. Lansman organizasyonunun hedef kitlesi belirlenerek elektronik posta ya da web sitesi üzerinden katılımcılara davet sağlanır.

Tanıtımı yapılacak olan ürün ya da hizmet ile ilgili ön bilgilere web sitesinde detaylı bir şekilde yer verilir. Etkinlik ile ilgili güncel bilgilendirme sayfası açılarak güncel bilgilerin hedef kitleye en kısa sürede, doğru bir şekilde ulaşması hedeflenir. Ürün ya da hizmetle ilgili detaylı bir şekilde bülten çalışmaları hazırlanarak hedef kitleye sunulur. Etkinliğe konuşmacı olarak katılacak kişilerin alanında uzman kişiler olmasına önem gösterilir.

Etkinliğin başlama saatinden önce etkinliğe katılacak kişilere sıklıkla hatırlatmalar yapılır. Etkinlik sırasında online olarak gerçekleşecek sunumlar, tanıtımlar planlanarak etkinliğin başarılı bir şekilde gerçekleşmesi sağlanır. Sanal kanallar vasıtasıyla gerçekleşen etkinliklerde, hedef kitlesinin gerek mesaj yolu ile gerek görüntülü olarak katılımı sağlanarak interaktif katılımlı bir etkinlik gerçekleştirilir. Tüm organizasyon süresince katılımcı memnuniyeti odak noktasına alınarak bu memnuniyetin en üst düzeye çekilmesi hedeflenir.

Etkinlik sonrasında haber ve blog yazısı çalışmaları ile etkinliğin yankı uyandırması sağlanır. Etkinliğin verilerinin görselleştirilerek sanal ortama sunulması etkinlik sonrasında oluşturulacak algı için önem arz etmektedir. 



 

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.