Sanal fuar organizasyonları, pek çok firma için şimdiden benimsenmiş bir yöntem. Aylardan beri yaşadığımız Covid-19 salgını, birçok iş sektörünü derinden sarstı. Kendi alanlarına sahip olan şirketler artık ya evden çalışıyor ya da belli bir iş düzeni içerisinde nöbetleşe iş yerlerine gidip geliyor. Şirket içerisinde beraber yapılan etkinlikler, lansmanlar, seminerler herkesin sağlığı gözetilerek iptal edilebilir durumda.
İçerisinde olduğumuz ve evlerde kaldığımız bu dönemde, gerçekleşmesi planlanan fuarlar da oldukça etkilendi. Tabii şirketlerin evlerden çalışmaya hızlıca adapte olması, yeni alternatif yolların kolayca bulunması işlerin sanala taşınmasına vesile oldu. Herkesin de gerekli özeni göstermesi neticesinde insanlığın aşamadığı bir zorluk yok. İşte fuarların iptal olması da tam da böyle bir alternatif yolla çözülmüş durumda.
Sanal Fuar Nedir?
Tüm şirketlerin, iş yerlerinin dijitalleşmeye başlaması sadece pandemi dönemiyle alakalı olmasa da bu süreçte oldukça hızlandı diyebiliriz. Herkes, kendi ülkesinin ve işinin geçirmekte olduğu bu ağır dönemde, sürecin en hafif hasarla atlatılması ve ticaretin olabilecek en kısa sürede eski performansına gelebilmesi için çalışmalar yapmakta.
Sanal fuar da bu sürecin bir neticesi aslında. Fiziki bir fuarla aynı konsepti taşıyan ancak içerisinde bedenen değil dijital bir platform aracılığıyla varolduğumuz fuarlara deniyor. Web üzerinden veya mobil olarak tek bir tıkla dünyanın her yerindeki fuarları gezmemize olanak sağlayan bir konsept. İçerisinde görüntülü iletişim kurulabilen, seminerlere katılınabilen, tanıtım filmlerinin olduğu, broşürlerin yer aldığı kısacası fuar denildiğinde aklınıza gelen her şeyi dijitalde bulmanızı sağlayan bir platform.
Fuar Organizasyon İncelikleri Nelerdir?
Sanal fuarlar, normalde fuarların fiziki olarak düzenlenmesi gereken tarihlerle eş zamanlı olarak da düzenlenebilir. Ayrıca, tamamiyle bu tarihlerden bağımsız olarak da sanal etkinlikler düzenlenebilir. Öncelikle fiziken düzenlenmesi gereken fuarların aksine masrafları çok daha düşük tutabileceğiniz, fiziken daha az yorulacağınız bu organizasyonda kendinize öncelikle bir stratejik fuar planı yapmalısınız.
Hangi sektörde ne fuarı yapacağınızı ve müşteri profillerinizi oluşturmalısınız. Fuar organizazsyonu yapılırken göz önünde bulundurulması gereken ilk iş, doğru hedef kitleye doğru mesajın iletimi ve olası kriz anlarının başarıyla yönetilebileceği bir ortam yaratmak olmalıdır. Organizasyon için tecrübeli bir etkinlik ajansı ile çalışmak, başarı oranınızı dikkat çekici şekilde artıracaktır.
Başarılı bir Sanal Fuar Organizasyonu Nasıl Olmalı?
Bir aksiyon planıyla sanal fuar organizasyonu çalışmalarınızı desteklemelisiniz. Organizasyon şeması içerisinde neyin önce yapılması, neyin sonraya bırakılması, aciliyeti olan kalemlerin sıralanması gerekir. Bu planı oluşturmak size programlı ve rahat çalışabileceğiniz bir program oluşturacaktır.
Bunlardan sonra bütçenizi belirlemeli, dijitale harcayacağınız meblağı, fiziki fuara harcayacağınızdan az tutmalısınız. Bakanlığa projenizi sunduktan ve olumlu dönüş aldıktan sonra platform kiralamalısınız. Hazırladığınız plandaki katılımcıları, projenizi anlatıp davet etmeli daha sonra da ziyaretçilerinizi toplamak adına bir reklam stratejisi oluşturmalısınız. Günlerinizi de belirledikten sonra halka katılabileceği bir sanal fuarı oluşturmuş bulunmaktasınız!
PAYLAŞ
itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.