Online Etkinlik Nasıl Düzenlenmeli? Öneriler!

Etkİnlİk, Dİjİtal Pazarlama
4 Aralık 2020/Yazar: itworks!
Online Etkinlik Nasıl Düzenlenmeli? Öneriler!

Online Etkinlik Düzenlemek

Aylardır Covid-19 salgını nedeni ile tüm şirketlerin evlerden çalışma düzenine geçmiş durumda. Bu durum da şirket içi ve şirket dışı bağlantı kurma yollarını bir hayli değiştirdi. Birbirleriyle  eş zamanlı iş yürütmek durumunda olan çalışanlar ve müşterilerle bağlantıda kalmanın yeni yollarını üretmeleri gereken şirketler, bu yeni normale hızla adapte oldu.

Eskiden fiziki şartlar gerektiren birçok etkinlik dijitale kolayca taşındı. Online etkinlik, seminerler, fuarlar hatta lansmanların hayatımıza oldukça hızlı ve efektif girdiği bu dönem, şirketlerin interneti ve teknolojiyi de derinlemesine kullandığı bir alan yarattı.

Online Etkinlikler ile Marka Buluşmaları

Artık birçok şirket aktivitesinin online’da kolayca halledilinebileceğini görmek, markalara da gerek maddi gerek manevi açıdan yarar sağladı. Daha hızlı ve düzenli kontrol edilebilir olan bu platformlar, markaların da ürünlerini veya hizmetlerini daha farklı yollardan sunmalarının ve pazarlamalarının yolunu açtı.

image.jpeg

Markalar artık lansmanlarını, ya da bir parçası olacakları fuarları online olarak da gerçekleştirebiliyor. Hedef kitleleriyle, markanın yarattığı faydalar çok daha kreatif ve teknolojik yollarla buluşuyor. Özellikle PR’ın artık dönüştüğü inluencer destekli pazarlama yolu, markaların en çok tercih ettiği tüketici kampanyaları olarak karşımıza çıkıyor.

İlginizi çekebilir: Roadshow Nedir?

Başarılı Etkinlikler Nasıl Olmalı?

Başarılı etkinlikler, etkinlik sonunda belirli bir kitlenin farkındalığını arttırır ve ürünün iyi bir sunumla müşteri arası ilişkinin, bağın kurulmasını sağlarlar. Burada etkinlik öncesi amacınızı iyi tanımlamak, hedef kitlenizi belirlemek, marka bağlılığı hakkında farkındalık yaratmak gerekir. Kitleler gerekirse hashtag kullanımlarıyla dikkatleri çekilebilir. Kullanacağınız sosyal medya stratejisinin temelini iyi oturtmalısınız. Müşterinin ilgisini çekecek postlar yaratmalı, ünlü ve etkili kişileri de hikayenizin bir parçası yapmalısınız.

image.jpeg

Bundan sonrasında gerçekleştireceğiniz etkinliğinizin platformuna, kolay erişilebilirliğine, içeriğinizle olan uyumuna ve sizin rahat kullanımınıza göre karar vermelisiniz. Etkinliğiniz gerçekleşirken çeşitli görseller, belgeler veya soru/cevap gibi bölümlerle desteklemelisiniz. Müşteriyle ilişki kurmuş olur, daha akılda kalıcı bir çalışma yapmış olursunuz. Daha önce oluşturduğunuz ve sosyal medya kanalları aracılığıyla reklamını yaptığınız etkinliğiniz gerçekleştikten sonra bir raporlamayla nelerin iyi yapıldığını, nelerin ise geliştirilebileceğinin altını çizerseniz, bir sonraki etkinliğinizde çok daha deneyimli olursunuz.

Mutlaka Okuyun: Başarılı bir Webinar Organizasyonu Nasıl Olmalı?

PAYLAŞ

itworks!
itworks!
YAZAR

itworks! etkinlik & organizasyon, tüketici deneyimi ve dijital pazarlama alanlarında 2015 senesinden bu yana alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor.